سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز توان فرساست : از دست دادن دوستان، فقر در غربت و ادامه یافتن سختی . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----195917---
بازدید امروز: ----18-----
بازدید دیروز: ----21-----
منتظر ظهور

 
نویسنده: روح الله خراسانی کیا
سه شنبه 87/7/2 ساعت 11:6 صبح

انسانهایی که قدر و ارزش فرصتها را می‌دانند با آگاهی از برکت این شب پرفیض، با تمام وجود به منظور کسب برکات الهی تلاش کرده، روح را صفا داده و خود را برای درک سرنوشت ‏خوب، روزی حلال و حوادث دلپذیر آماده می‌کنند .
شب قدر، شبی است که در آن تقدیر خلق و اجتماع تعیین و با ارائه به ‏محضر مقدس حضرت مهدی صلاحیت آن امور تأیید قرار گرفته و یا رد می شوند .
شب قدر شب خالق هستی است . در این شب فاصله زمین و آسمان به حداقل می‏رسد، دعای بندگان مستجاب می‏شود و درهای ‏غفران الهی به روی بندگان باز است.
از سوی ائمه اطهار و بزرگان دین، شب زنده داری و احیای لیالی قدر بسیار سفارش شده است، توبه و استغفار، طلب خیر دنیا و آخرت از خالق هستی، در شبی که سرنوشت انسان رقم می خورد، در آرامش بخشی به انسان گرفتار در زندگی ماشینی امروز بسیار مؤثر است .
در این شب قرآن به یکباره یر پیامبر نازل شده و سرنوشت یکساله تمام جهانیان بر قطب عالم امکان عرضه می شود، در این شب فرشتگان از کنار هیچ مؤمنی عبور نمی کنند جز آنکه بر او سلام کنند ، از شب تا سحر، الطاف خداوند است که بربندگانش نازل می شود.
شب قدر به این جهت " قدر" نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود، شاهد این معنی سوره دخان است که می فرماید: " انا انزلناه فی لیله? مبارکه? انا کنا منذرین فیها یفرق کل امر حکیم"؛ ما این کتاب مبین را در شبی پر برکت نازل کردیم و ما همواره انذار کننده بوده ایم، در آن شب که هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می گردد( دخان/? و?



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سال نو مبارک
    ادعایی بزرگ
    این است زندگی مقام معظم رهبری
    ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س
    چرا به دنیا آمده ایم؟!!!
    [عناوین آرشیوشده]